SZKOŁA KRAKOWSKA

Po to, by dzieci rozumiały, samodzielnie działały i współdziałały w codziennym życiu, a także uzyskały mowę do komunikacji oraz zdobywały wiedzę i umiejętności…

DIAGNOZA

Fundamentem skutecznej terapii jest postawienie i sprecyzowanie konkretnej, szczegółowej DIAGNOZY NEUROLOGOPEDYCZNEJ.

 

TERAPIA

Metody pracy terapeutycznej zawsze dostosowuję indywidualnie do każdego dziecka, według jego potrzeb i możliwości. Pracuję według założeń Metody Krakowskiej, wykorzystuję  metodę  SDD (SŁUCHAM – DECYDUJĘ – DZIAŁAM) mgr Elżbiety Wianeckiej, a także metody autorskie, wynikające z mojej własnej praktyki logopedycznej i pedagogicznej.

Celem terapii neurologopedycznej jest uzyskanie przez dziecko jak najwyższego potencjału intelektualnego i samodzielności w mowie, w piśmie oraz w samodzielnym działaniu w codziennym życiu.

 

W terapii stosuję wszystkie z 17 technik Metody Krakowskiej:

  • Manualne Torowanie Głosek (MTG),
  • komunikację ułatwioną – Gesty Artykulacyjne (GA) i gesty interakcyjne,
  • Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania,
  • programowanie języka,
  • terapię funkcji wzrokowych,
  • stymulację słuchową,
  • stymulację funkcji motorycznych,
  • wybór dominującej ręki,
  • stymulację funkcji lewej półkuli mózgu,
  • ćwiczenia kształtowania zachowań społecznych,
  • stymulację pamięci symultanicznej i sekwencyjnej,
  • ćwiczenia kategoryzacji,
  • ćwiczenia kształtowania myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • stymulację poznania wielozmysłowego – odbioru bodźców dotykowych, smakowych i węchowych,
  • stymulację zabawy,
  • prowadzenie dziennika wydarzeń,
  • logoterapię (rozmowy z Rodzicami, wyjaśnienie zasad terapii, przekazanie programu terapii, możliwość obecności Rodziców na zajęciach),
  • ćwiczenia podstaw matematyki.

mgr Agnieszka Goc