SZKOŁA KRAKOWSKA
Po to, by dzieci rozumiały, samodzielnie działały i współdziałały w codziennym życiu, a także uzyskały mowę do komunikacji oraz zdobywały wiedzę i umiejętności…
DIAGNOZA
Fundamentem skutecznej terapii jest postawienie i sprecyzowanie konkretnej, szczegółowej DIAGNOZY NEUROLOGOPEDYCZNEJ.
TERAPIA
Metody pracy terapeutycznej zawsze dostosowuję indywidualnie do każdego dziecka, według jego potrzeb i możliwości. Pracuję według założeń Metody Krakowskiej, wykorzystuję metodę SDD (SŁUCHAM – DECYDUJĘ – DZIAŁAM) mgr Elżbiety Wianeckiej, a także metody autorskie, wynikające z mojej własnej praktyki logopedycznej i pedagogicznej.
Celem terapii neurologopedycznej jest uzyskanie przez dziecko jak najwyższego potencjału intelektualnego i samodzielności w mowie, w piśmie oraz w samodzielnym działaniu w codziennym życiu.
W terapii stosuję wszystkie z 17 technik Metody Krakowskiej:
- Manualne Torowanie Głosek (MTG),
- komunikację ułatwioną – Gesty Artykulacyjne (GA) i gesty interakcyjne,
- Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania,
- programowanie języka,
- terapię funkcji wzrokowych,
- stymulację słuchową,
- stymulację funkcji motorycznych,
- wybór dominującej ręki,
- stymulację funkcji lewej półkuli mózgu,
- ćwiczenia kształtowania zachowań społecznych,
- stymulację pamięci symultanicznej i sekwencyjnej,
- ćwiczenia kategoryzacji,
- ćwiczenia kształtowania myślenia przyczynowo-skutkowego,
- stymulację poznania wielozmysłowego – odbioru bodźców dotykowych, smakowych i węchowych,
- stymulację zabawy,
- prowadzenie dziennika wydarzeń,
- logoterapię (rozmowy z Rodzicami, wyjaśnienie zasad terapii, przekazanie programu terapii, możliwość obecności Rodziców na zajęciach),
- ćwiczenia podstaw matematyki.